onsdag 17. desember 2008

Smiley

I dag ble jeg minnet på noe jeg har gått og hatt i tankene en stund.


Det var en notis på nettet om en russer i et mobiltelefonfirma som har fått registrert ett av alle disse smilefjesene - det som blunker ved hjelp av et semikolon - til sitt eget varemerke. ;-) Slik. - Nei da, jeg vil ikke bli straffet ved å bruke det høyst privat som her, det måtte i så fall være i en mer kommersiell sammenheng.


Selv bruker jeg bare et standard smilefjes til mine tekstmeldinger. Det koseligste, det som smiler akkurat passe. Men jeg slenger gjerne på noen, meldingen blir varmere og hyggeligere da.


Og motsatt: greier jeg ikke å hoste opp en eneste smiley til budskapet, undres mottakeren:

Noe i veien, eller? Dårlig humør?

Men det rareste er når det popper opp en en melding med et par vel plasserte smilefjes, og jeg noterer meg samme glede som om noen smiler til meg in natura. The autentic way, face to face.

Da stusser jeg litt - er det sånn det er blitt nå? Robot world...
En tekstmelding i ny og ne, med noen velplasserte smilefjes og vi nærmer oss lykkelig.

Don't worry, be happy.

Ingen kommentarer: