søndag 15. september 2013

Kvinnene på randen




Denne morsomme tegningen (synes jeg) dukket opp i Morgenbladet denne fredagen, tegner er Mette Hellenes- fast under navnet Kebbelife. Nå klippet ut for å henge på kjøleskapdøra en stund. Den gir meg godt humør. Siv litt på siden med trente muskler vrenger hodet bakover mens hun roper: Morna Jens! Gjett hvem som bestemmer!!? Unna vei, her kommer jeg - hele gata må fløtte seg! Gi meg en S. Gi meg en I. Gi meg en Ve - Hva blir Det?

Selv om valgvinnerne ikke var mine kandidater, er jeg positivt spent på hva de kan få til - til beste for Norge og folk flest... Det har hendt jeg har undret meg over hvordan de forskjellige kan bekle de ulike taburettene. Vite nok om alt de kommer borti. Vi husker kanskje TV-serien "Javel, herr statsråd" og hvem som la føringene der. Statssekretærer og spinndoktorer, eksterne konsulentfirmaer, lobbyister. Partiprogram og samfunnsansvar. Damene på tegningen har mye å bryne seg på, og vi må vel regne med herren i bakgrunnen også.

Tittelen "Kvinnene på randen" betyr ikke at jeg frykter at galskapen er like rundt hjønet, men heller at nå er det like før en ny politikk skal lanseres. De tre kvinnene i forgrunnen vil måtte søke råd, men også "tenke sjæl", som Trond Viggo synger det.

Fire nye år. - Valget er gjort; og vi skal leve i det. Mens de tre kvinnene tar styringen.

Spennende. - Følg med, følg med...

Ingen kommentarer: